Методична скарбничка



ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧИ  ТЕХНОЛОГІЇ  НА  УРОКАХ  ГЕОГРАФІЇ


У даний час одна із сучасних проблем у системі освіти, яка вимагає розв’язання, пов’язана зі здоров’ям школярів. Фахівці визначають, що шкільні патології виявляються в розвитку опорно-рухової, нервової, серцево-судинної систем, хвороб органів дихання і зору. Тому моя діяльність учителя орієнтована на впровадження здоров’язберігаючих і здоров’я формуючих технологій.
Здоров’язберігаючі технології – спрямовані на збереження та зміцнення здоров’я учнів на протязі всього навчання у школі.
Здоров’язберігаючи технології на уроках географії – задача особливої важливості, оскільки урок – важка робота для учня, що означає 40 хвилин концентрації уваги й напруги. Хочу визначити, що на своїх уроках я прагну створювати умови для здорового розвитку дітей, а саме:
·         Дотримання фізіологічних основ навчально-виховного режиму враховується час працездатності, стомлюваності, учбового навантаження, проведення фізкультурних хвилинок і динамічних пауз, при плануванні уроків враховується зміна видів діяльності);
·         Дотримання санітарно-гігієнічних умов і технологій навчання (повітряного і світлового режимів).
      Здоров’я формуючі  технології – передбачають валеокорекцію традиційних уроків, тобто введення  до змісту уроків питання здорового способу життя, використовуючи інтерактивні методи навчання, навчання  в русі, надання переваги активним формам навчання, виховання культури здоров’я.
      Особливо велика у процесі здоров’язбереження роль вчителя – предметника, який в змозі зробити для здоров’я сучасного учня майже більше ніж лікар. Це не означає, що педагог повинен виконувати обов’язки медичного робітника. Учитель повинен працювати так, щоб не наносити шкоди здоров’ю учнів (за принципом «не нашкодь»). Тобто створювати умови для фізичного, психічного, соціального та духовного комфорту учнів.
      В арсеналі кожного вчителя повинні бути методики, які паралельно з головною метою – якісним навчанням, допомагають вирішувати проблему формування, збереження і зміцнення здоров’я школярів.
      Яким повинен бути урок, що допоможе зберегти та зміцнити здоров’я учнів?
   1.      ЦІКАВИМ!!! З використанням інтерактивних, ігрових технологій, роботою в парах, групах тощо. Позитивним моментом даних методик є те, що вони посильні навіть слабким учням, які спочатку сидять як «Їжачки», а потім поступово включаються у гру.  Наприклад, в 6 класі я проводжу уроки узагальнення знань в ігровій формі: «Крапелька – мандрівниця» - рольова гра до теми «Гідросфера», «Політ на повітряній кулі»  - урок – подорож до теми «Атмосфера», «Сходження на вершину Знань» - урок – змагання до теми «Літосфера».
      В 7 класі курс «Географія материків і океанів» надає безмежні можливості для впровадження інтерактивних та ігрових технологій, для розвитку творчих здібностей учнів. Це уроки – вікторини, мандрівки, експедиції.
        В старших класах більш ефективними є такі інтерактивні методи навчання як мозковий штурм, групові дискусії, проектна діяльність, ситуативне моделювання тощо.

Готуючись до уроків обов’язково необхідно звертати увагу на різноманітні види діяльності на уроках. 
     2.      Обов’язковою умовою проведення всіх уроків є заходи щодо профілактики стомлення, порушення постави, зору. Це так звані фізкультурні хвилинки, динамічні паузи, які можуть бути пов’язані з темою уроку. Гімнастика для очей служить не тільки для профілактики порушень зору, але і корисна при неврозах, гіпертонії, підвищеному внутрішньочерепному тиску. ( використання офтальмотренажера, проведення пальмінгу під музичний супровід – класична музика, «звуки природи»)
      3.      Вирішуючи  проблему гіподинамії та зниження інтелектуальної активності учнів на протязі уроку необхідно декілька разів змінювати поставу «сидячи – стоячи» (робота біля карти, магнітної дошки, робота у динамічних групах). Проведення уроків географії у реабілітаційному кабінеті (пуфики, стійки – робота в русі) .
       4.      В учнів розвинута інтуїтивна здатність уловлювати емоційний настрій учителя, тому з перших хвилин уроку, з привітання потрібно створювати позитивний морально-психологічний клімат для кожного учня.
Якщо наші діти будуть здорові, життєрадісними, вони будуть успішними, вони з задоволенням будуть приходити до школи на кожний урок географії.
 


Комментариев нет:

Отправить комментарий